lördag 4 april 2009

Våren är på väg

Nu exploderar det ute i naturen. Det har varit en härlig lördag med skön värme. Jag tog mig en liten cykeltur och promenad över Kanalhusstigen ut till Härlövsängaleden. I Tivoliparken var det gott om folk som solade sig. Jag hann in en sväng på Vuxenskolan också. Där hade släktforskarna utställning och information. Jag fick lite ny information om den anfader längst tillbaka i tiden som jag känner till. Det är Olaf Flygare från Brösarp som runt 1700 stred med Karl XII i Polen. Där blev han skadad, fick jag reda på, och sedan hemskickad. Inte så mycket att vara stolt över, men spännande att upptäcka nya saker.
I morgon är det Palmsöndag. Jag har lovat predika i Missionskyrkan i Älmhult, och har funderat över vad det kan betyda att hylla Jesus. Hur och varför gör man det?

Inga kommentarer: