söndag 26 september 2010

Hemmasöndag

Det blev en konstig söndag idag. Att gå på gudstjänst brukar höra till, men idag gick det bara inte. När jag var på en tvådagarssamling med församlingsledningen i Östermalmskyrkan, fick jag plötsligt ont i halsen på natten till lördag. På morgonen var jag inte alls i form, men höll mig kvar fram till lunch. Sen var jag tvungen att lämna Bosarp ett par timmar innan de andra. Sen dess har jag mest vilat. Lördag kväll såg jag slutet av Här är ditt liv. Det var en glad överraskning. Lenamaria Klingvall har jag träffat vid ett par tillfällen, och lyssnar gärna till hennes sång. I våras var hon på Furuboda och hade konsert på pingstdagen och möte med folkhögskolan på måndagen. Har sett reprisen nu på eftermiddagen också. Stark personlighet.
Idag skulle jag leda gudstjänsten i Östermalmskyrkan, men därav blev intet. Igår kväll bad jag Lisa ta över den uppgiften, och det gick alldeles utmärkt. Men visst känns det konstigt att inte kunna vara med. Sitter och ligger och försöker koppla över, och hoppas att jag kan jobba imorgon.

Inga kommentarer: