söndag 3 oktober 2010

Familjedag på Furuboda

Lördag var jag på familjedag på Furuboda folkhögskola. En gång om året bjuder vi in anhöriga och vänner till kursdeltagarna. Meningen är att de skall få se lite av hur undervisningen går till och få en bild av vad vi håller på med. Nu är det ju inte så enkelt att köra extralektioner en lördag "precis som vanligt". Men vi försöker, och det naturligtvis skiftar en hel del mellan de olika kurserna. Själv hade jag ansvar för en tipsrunda, och det var uppskattat. Jag tror det kom ungefär 170 gäster, och det var rekord! Det betyder att ca 300 personer skulle äta lunch. Roligt förstås att det fungerade.
Idag är det änglarnas dag. Jag var i Östermalmskyrkan och hörde Lisa predika om detta. Spännande. Tyvärr hänger hostan kvar så jag hade svårt att sitta stilla hela tiden.
På torsdag är det dags för studiecirkeln kring Plan B 4.0 Rädda civilisationen! Jag ser fram emot att vara med. Det finns plats för fler!
I fredagens Dagen fanns en intressant artikel av Birger Schlaug som jag gärna instämmer i.

Inga kommentarer: