måndag 30 juni 2008

Första semesterdagen

Två månader sen sist jag blev färdig att skriva något. Det känns som att börja om från början. Vi får väl se om det blir mer regelbundenhet nu.
Idag är in första semesterdag. Skönt att kunna se fram mot 4 lediga veckor. Den gångna helgen jobbade jag med en grupp barn som kommit till Furuboda tillsammans med sina föräldrar. Det är inte riktigt den kategorin som jag normalt håller på med, men intressant det också.

Tisdag funderar jag på att ta bussen till Simrishamn o hälsa på min mor. Onsdag har Birgitta o jag tänkt oss en tur till Bornholm. Vi åker i så fall en dagstur Simrishamn-Allinge. Det är massor med år sen sist jag var över på Bornholm, fastän det är så nära.

På torsdag hålls den första av årets Backåkradagar till Dag Hammarskjölds minne kl.18.00. Det är Pierre Schori som talar om "Dagens utmaningar mot fred och folkrätt". Jag har tänkt åka dit, dels för att det är ett viktigt ämne, dels för att Backåkra är en sån härlig plats i min barndomsbygd. www.globalen.org

Sen är det dags för Kristianstadsdagarna, men jag tycker inte utbudet är så speciellt. Som vanligt kommer dock kyrkorna i Kristianstad att inbjuda till gemensam gudstjänst på söndag kl.11 i Tivoliparken. Det har också blivit tradition att Tjernobylbarnen från lägret i Broby medverkar med sång och musik. I Östermalmskyrkan har vi därför planerat en gudstjänst på kvällen kl.18, där Ulf Wilnerzon predikar, och jag finns med på ett hörn.

Inga kommentarer: