måndag 24 augusti 2009

Skolstart

Idag har vi haft terminsstart på Furuboda Folkhögskola. Det är alltid spännande att möta nya, förväntansfulla deltagare. Jag fortsätter att stötta i den Allmänna kursen med behörighetsinriktning. Dessutom ska jag nu ha hand om skolbiblioteket.

Den gångna lördagen var jag också på Furuboda. Då hade vi Lekens Dag, ett årligen återkommande arrangemang. I år var det visst bortåt 2000 besökare. Framför allt är det familjer från Skåne och Blekinge där något barn har en funktionsnedsättning, som kommer. En massa häftiga aktiviteter erbjuds. Själv stod jag på parkeringen de första timmarna, och bevakade en infart. På eftermiddagen hade jag hand om cykelutlåningen, och det var väldigt populärt. Framför allt våra parcyklar var det många som ville prova. Rejält trött kom jag hem vid 18-tiden.

Söndagen innehöll först gudstjänst i Östermalmskyrkan, då jag hade hand om tolkningen till engelska. På kvällen kom vår Mellanösternmissionär och berättade om sitt arbete med bas på Cypern. Mycket intressant.

Inga kommentarer: