fredag 29 juni 2012

Tacksam för 60 år

I onsdags fyllde jag 60. Varmt tack till er som gratulerat på olika sätt. Det blir en fest så småningom i Furubodas strandstuga, men detaljerna är inte klara. Man kan förstås fundera på om det verkligen är något att fira att man blivit gammal (eller i varje fall äldre). Men jag ser det som så att de 60 år som jag hittills fått leva, är jag väldigt tacksam för. Tacksam framför allt till Gud som gett mig livet, och låtit mig vara i frisk i stort sett hela tiden. Det är en nåd som jag inte gjort mig förtjänt av. Men jag vill göra det bästa möjliga av de dagar jag får.
Visingsöborgen i Näs från 1100-talet
Födelsedagen firade Birgitta och jag med hennes föräldrar i Stockholm. På vägen dit stannade vi över på Visingsö, som jag inte hade besökt tidigare.
Den överdådigt utsmyckade Brahekyrkan

 I onsdags blev det en utflykt till Mälaröarna med en god lunch på Troxhammars golfkrog. Jag brukar säga att det bästa med golfbanorna är maten!


Utsikt från Vaxholmsbåten
Igår kom min bror Bertil med fru Kajsa och överraskade med en utflykt till Vaxholm med ångbåten Storskär. Det var också premiär för mig. Jag har i något sammanhang sagt det det skulle vara roligt att se något av Stockholms skärgård, och det fick vi verkligen göra i härligt väder.

Vaxholms fästning
Tillbaka i Kristianstad ska jag vara på Erikshjälpen imorgon, lördag 11-15. På söndag kl.18.00 är det Nattvardsgudstjänst i Odalkyrkan, där jag lovat predika. Temat för dagen är Att inte döma, och jag tänker utgå från berättelsen i Joh.8 om hur Jesus möter kvinnan som skulle stenas.

Inga kommentarer: