fredag 31 juli 2009

Höganäs tur och retur











I onsdags gjorde min fru och jag en liten utflykt till Höganäs. Vi hade inget speciellt ärende, mer än att få se något nytt. Ett stopp gjorde vi på Förmedlingscentralen i Tyringe. Där kan man alltid hitta några trevliga småprylar.




Höganäs visade sig vara en mycket trivsam småstad vid Öresund. Jo, jag har faktiskt varit där en gång när jag besökte Örestrand. Vi gick och strosade vid hamnen. Kajkanten hette en trivsam sommarrestaurang som låg där den skulle. Där intog vi lunch. Utanför fönstret satt en matgäst och åt med god aptit, utan att betala för sig. Det var en fiskmås som helt ogenerat mumsade i sig rester från en tallrik. Tyvärr hann jag inte få något bildbevis. På väg ut från Höganäs stannade vi till i Lerberget och gick lite vid stranden. Utsikten var förträfflig.








Igår fick vi den nya datorn som vi beställt. Med lite hjälp har vi nu fått igång alla finesserna, tror jag. Det går mycket snabbare och smidigare med den här än den ca 8 år gamla.




Imorgon, lördag ska vi försöka oss på något nytt, cykla dressin i Broby. Vädret ser lovande ut, och vi hoppas det ska fungera.

Inga kommentarer: